مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-11پزشكي

خودکشی؛ رفتاری فردی با ریشه های اجتماعی/ لزوم تقویت ارتباطات خانوادگی


معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، خودکشی را چهارمین عامل مرگ و میر در گروه سنی 15 تا 29 سال دانست و اظهار کرد: خودکشی یک رفتار فردی است که ریشه های اجتماعی دارد.

- ایسنا/گیلان معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، خودکشی را چهارمین عامل مرگ و میر در گروه سنی 15 تا 29 سال دانست و اظهار کرد: خودکشی یک رفتار فردی است که ریشه های اجتماعی دارد.

دکتر رضا جعفری در گفت وگو با ایسنا، خودکشی را به معنی خاتمه دادن عمدی به زندگی فردی دانست و اظهار کرد: خودکشی مشروط به این است که خود فرد بخواهد به زندگی اش پایان دهد و به دست خود فرد انجام شود.

وی با اشاره به تفاوت های خودکشی با قتل و تصادف، افزود: آمارهای مربوط به خودکشی به دلیل مشخص نبودن انگیزه و قصد واقعی افراد، یا به دلیل عدم گزارش از سوی خانواده و یا به دلیل پرهیز از برچسب خوردن در عرصه جهانی معمولا دقیق و روشن نیست.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان، خودکشی را یک آسیب جهانی دانست که هیچ کشوری با هر درجه از توسعه از آثار و پیامدهای زیانبار آن مصون نیست و عنوان کرد: خودکشی در کشورهای در حال توسعه بیشتر مشاهده می شود و براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، 77 درصد خودکشی ها در کشورهای در حال توسعه به وقوع پیوسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکشی؛ رفتاری فردی با ریشه های اجتماعی/ لزوم تقویت ارتباطات خانوادگی

خودکشی؛ رفتاری فردی با ریشه های اجتماعی/ لزوم تقویت ارتباطات خانوادگی